Тема : Інтегроване заняття «Вчимося дружби в Їжачка»
Програмовий зміст: 
уточнювати і розширювати уявлення  дітей про дружбу,  товаришування, дружні взаємини між людьми;
формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності. Стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник. Виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами; доброзичливі, дружні стосунки. Викликати позитивні емоції, вчити взаємодіяти один з одним, знімати нервову напругу, говорити одне одному приємні слова – компліменти, формувати комунікативну компетентність
розвивати зв’язне мовлення дітей, вміння будувати складнопідрядні речення, вживаючи сполучники (бо, тому, що); відповідати на запитання за змістом казки.
розширювати словниковий запас дошкільників, вдосконалювати вміння правильно вимовляти звуки;
             викликати позитивні емоції, використовуючи елементи ігрових вправ;
 розвивати увагу, уяву, пам’ять, мислення; розвивати сенсорні відчуття, здатність помічати красу живої природи, милуватися нею.
виховувати доброту, чуйність, бажання бути справжнім другом. Виховувати бережне ставлення до природи і дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання:
портрет В.О.Сухомлинського, «фартушок» для сторітелінгу, тварини на липучках (їжак, миша, ховрах, заєць), малюнки яблука, груші та гриба (на липучках), сигнальні картки (хмарки, сонечка), логопедичні картки, м’яч,  пластилін та приладдя для нього.
Хід заняття
Привітання:
Добрий ранок
В добрий час.
Ми  Вас раді тут вітать.
Наберем в долоні сміху
І розсипем всім на втіху.
Нашорошим швидше вуха –
Щоб могли усе - все слухать.
Ми потремо оченята –
Щоб могли спостерігати.
(Діти виконують рухи згідно тексту)
Сюрпризний момент
- Подивіться, дітки, хто це до нас завітав?
- Як ви думаєте, звідки прийшов до нас їжачок? Чому? Де живуть їжаки? Чим харчуються?
- Він прийшов до нас із казки для того, щоб навчити нас дружити. Ви знаєте, що таке дружба? У вас є друзі? А чи хочете ви дізнатися про те, як наш їжачок знайшов свого друга? Але наш гість мовчазний, давайте зробимо артикуляційну зарядку перед дзеркальцем, щоб його язичок і наш були вправними та умілими.
(Виконують вправи: «Посмішка», «Заборчик», «Змійка», «Гойдалка», «Годинник», «Чашечка», «Смачне варення», «Конячка» «Трактор».)
Читання чистомовки:
Жужжить у Жені
Жук у жмені.
«Жу-жу-жу, жу-жу-жу!
Я з тобою не дружу!»
- Наш гість прийшов до нас аж з казкового лісу, а наші пальчики зовсім засиділись. Влаштуємо їм невеличку подорож.
Пальчикова гімнастика «Прогулянка»
 У наших долоньках сплять добрі крихітки гномики. Розбудіть їх: потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це гномики прокинулися і понесли здоров’я у кожну клітинку вашого організму. А тепер побавимо їх – притиснемо долоньки до щічок (вдих-видих), розбудимо у кожному пальчику їх братиків.
Пішли гномики гуляти
Другі – їх наздоганяти
Треті гномики біжать,
А четверті – не спішать.
П’ятий гномик пострибав,
Край доріженьки упав.
- Молодці, ви добре попрацювали, погляньте, навіть їжачок звеселів, вже не терпиться йому показати свою казкову історію. Тож слухайте уважно казку Василя Сухомлинського  «Як Їжачок готувався до зими», а допоможе нам в цьому наш «фартушок». (Розповідаю казку у «Фартушку»)
Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ (показую портрет автора)
Як Їжачок готувався до зими
В лісі жив Їжачок. Змайстрував він собі хатинку в дуплі старої липи. Тепло там, сухо.
Ось наступила осінь. Падають жовті листочки з дерев. Незабаром і зима прийде.
Почав Їжачок готуватися до зими. Пішов в ліс, наколов на свої голочки сухого листя. Приніс до своєї хатинки, розстелив його, стало ще тепліше.
Знову пішов в ліс Їжачок. Назбирав грушок, яблук, шипшини. Приніс на голочках в хатинку і склав у куточку.
Ще раз пішов Їжачок в ліс. Знайшов грибочки, висушив і теж склав в куточку.
Тепло і затишно Їжачкові, а одному так сумно. Захотілось йому знайти товариша. Пішов в ліс, зустрів Зайчика. Але не хоче зайчик іти в хатинку Їжачка. І сіра Мишка не хоче, і Ховрашок. Тому, що у них свої нірки є.
Зустрів Їжачок Цвіркуна. Сидить Цвіркун на стеблі, тремтить від холоду.
— Іди до мене жити! — запросив звірок його.
Пострибав Цвіркун до Їжачка. Взимку Їжачок Цвіркунові казки розповідав, а Цвіркун пісні співав.
- Чи сподобалась вам казка? Кого ми в ній зустріли? Що хотів їжачок? Чому він сумував? Хто став його другом?
Фізкультхвилинка «Дружба»:
Діти стають парами, обличчям один до одного і промовляють:
Я- твій друг, і ти - мій друг (показують один на одного)
І навколо друзі (розводять руками)  !
В мене - ніс і в тебе -  ніс(торкаються спочатку свого носика, а потім товариша)
Плеснемо в долоні(плескають в долоні)!
В мене -  щічки, в тебе - щічки (погладжують щічки свої, а потім товариша)
Гарні та гладенькі!
Я – твій друг, і ти - мій друг!
Друзі ми рідненькі! (обіймаються)
-  Я пропоную вам змінити кінцівку казки, адже деякі герої не захотіли товаришувати! (додумують кінцівку казки)
-Що треба робити, щоб мати друзів?
- Давайте пограємо в гру «В якому вчинку живе добро».
Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком.
– Якщо я називаю поганий вчинок, ви піднімаєте картку з хмаринкою, якщо добрий – з сонечком.
– Допомагати другові в біді
– Когось образити
– Захистити слабкого
– Когось обдурити
– Ділитись тим, що має
– Не слухатися старших
– Вихвалятися перед кимось
– Радіти з чужої біди
– Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя
– Дражнитись
– Ображатись через дрібниці
– Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив
– Поважати інших
Гра «Твій друг..»
У кожного з вас є друзі. Станемо в коло і пограємо в гру «Твій друг..» Я в середині кола кожному кидатиму м’ячик, починаючи речення: «Твій друг..», кому кидаю – той продовжує речення.
Наш їжачок дуже зголоднів. А що він любить їсти? Давайте пригостимо його грибочками. На столі вже лежать шматочки пластиліну, з них ми  зліпимо грибочки, грушки та яблучка для нашого гостя. Адже як не почастувати нашого друга.
(Інструктаж вихователя. Робота дітей.)
Діти пригощають їжачка.
Підсумок.
- Що ми навчились сьогодні на занятті? Що вам сподобалось?
Візьмемось за руки і скажемо одне одному добрі слова, щоб дружба в нашій групі була завжди.

Немає коментарів:

Дописати коментар